Michael Kukrle je jedním ze čtyř českých cyklistů, kteří nově přibyli do ATT Investments. Zkušený závodník, který toho už hodně dokázal. Ve výčtu jeho úspěchů z kalendáře UCI najdeme čtyři vítězné etapové závody, tři jednorázové vítězné etapy, mj. na Czech Tour nebo ve Francii a Itálii. Nechybí mu ani domácí mistrovský titul ze silničního závodu.
PhotoCredit: Jan Brychta, Philipp Bachl, Michael Kukrle
Michaelu Kukrlemu bylo 17. listopadu třicet let. Při své výšce 185 cm a váze 73 kg je univerzálem, který umí vítězit v jednorázových i etapových závodech. Už jako junior reprezentoval a do užšího reprezentačního výběru patří dodnes. Výsledkově se začal prosazovat stále zřetelněji především po přestupu k trenéru Fialovi do týmu Whirlpool Author (dnešní ELKOV KASPER) v roce 2016.
Výrazný výsledkový skok zaznamenal v sezóně 2018, když vyhrál etapu na Czech Tour (2.1) a následně ke konci sezóny celkově Okolo jižních Čech (2.2). Nejvýraznějším výsledkem následujícího roku pro něj bylo celkové 3. místo na Czech Tour. V roce 2020 pak přidal další výrazný úspěch celkovým prvenstvím na Okolo Mazovska (2.2).
Poté, co v roce 2021 získal mistrovský titul v silničním závodě, vybojoval účast na olympiádě v Japonsku a vyhrál Memorial Henryka Łasaka (1.2), získal pro další rok smlouvu v druhodivizním ruském GAZPROM – RUSVELO. V jeho dresu si vyzkoušel nejvyšší cyklistickou ligu, mj. při UAE Tour. Jenže přišla válka, konec týmu a Michael se vrátil na zbytek sezóny zpátky do Elkov Kasper.
V jeho dresu vyhrál etapu Circuit des Ardennes (2.2), byl nejlepší v konečném pořadí při Tour du Loir et Cher (2.2) nebo zvítězil v etapě i celkově v etapáku Tour du Pays de Montbéliard (2.2). Na prodloužení kontraktu pro další rok se ale s Elkov Kasper nedohodl a podepsal s rakouským kontinentálním FELEBRMAYR – SIMPLON WELS.
V roce 2023 krom jiného vyhrál Memorial Henryka Łasaka i Memoriał Jana Magiery (oba 1.2) a zvítězil v etapě na Giro della Regione Friuli Venezia Giulia (2.2), kde skončil celkově na 5. místě. V letošním roce získal osm pódiových umístění včetně 2. místa na republikovém šampionátu. Jenže rakouský tým pro další rok nesehnal odpovídající sponzorské pokrytí a jezdci dostali možnost hledat si nové smlouvy, což byl impuls k podpisu smlouvy s ATT INVESTMENTS. Jaké jsou jeho očekávání v novém týmu?
Michaeli, jak se cítíš po tolika letech vrcholové cyklistiky a po tolika výrazných výsledcích včetně mistrovského titulu? Je tam pořád drive?
Patřím už v balíku i v týmu k těm starším. Mám rodinu a děti, takže řeším i trošku jiné věci než ostatní kluci, ale nepřipadám si ani na těch třicet. Naopak. Zdá se mi, že jsem na vrcholu výkonnosti a mám k tomu i docela dost zkušeností. Doufám, že právě tohle dokážu prodat a být platným členem týmu a pomoci mu dosáhnout na cíle, které si před sebe staví.
Tým jako celek má ambice, a ty mají přednost, ale zároveň každý jeho člen má své vlastní ambice. Co ty osobně a pro sebe od angažmá v ATT Investments očekáváš?
V předešlém týmu na mě trenér např. vyloženě tlačil, abych omezil počet tréninkových kilometrů, což mi nesedělo. Takže se hodně těším, že navážu znovu spolupráci s Otou Fialou. Obdobné to je se závody. V rakouském týmu jsem nezávodil tak často, jak bych chtěl a jak by mi to prospívalo. Takže doufám, že v ATT dostanu víc příležitostí a že přitom budu platný prvořadě pro tým.
Co říkáš na sestavu?
Sestava mi přijde vyvážená a hodně silná s řadou silných lídrů, ale i s talentovanými kluky z Česka. A to je myslím dobře, že v ATT dostávají šanci mladí čeští kluci. Můj pocit ze sestavy je tak hodně dobrý.
V jakých typech závodů vidíš své největší šance?
Moje šance a příležitosti by měly být tam, jako tomu bylo vždycky. To znamená v těžkých závodech, při aktivním závodění, dostávat se do úniků, a tímhle způsobem se dopracovat k dobrým výsledkům.
Pokud bys musel vyjmenovat tři konkrétní závody, na nichž bys rád nejvíc uspěl, které by to byly?
Mám-li vyjmenovat tři z těch, které s velkou pravděpodobností pojedeme, pak by to byl mistrák na silnici, ale i v časovce, která mě znovu hodně láká i proto, že se v týmu dostávám ke špičkovému materiálu. Rád bych uspěl i na dalších českých závodech, jako jsou Okolo jižních Čech nebo Brno – Mikulov – Brno, tedy závod ze seriálu V4. A před Czech Tour bych dal přednost závodu Okolo Slovenska, protože by mi měl profilově sedět o dost víc.
Jsi údajně typ, který potřebuje opravdu hodně trénovat. Abychom si lépe představili, co je to v tvém případě hodně: kolik tedy za rok najedeš kilometrů?
To souhlasí. Musím mít najeto hodně kilometrů, abych se dostal na nějakou slušnou výkonnost. Takže v posledních letech jsem v sezóně najezdil mezi 31 až 35 tisíci kilometry. Jezdím třeba dva třídenní bloky intenzit a pak třeba dva týdny vytrvalostní tréninky. To se mi osvědčuje.