„Láká mě znovu i mistrovská časovka, protože se v ATT dostávám ke špičkovému materiálu." Michael Kukrle, ATT Investments

Michael Kukrle je jedním ze čtyř českých cyklistů, kteří nově přibyli do ATT Investments. Zkušený závodník, který toho už hodně dokázal. Ve výčtu jeho úspěchů z kalendáře UCI najdeme čtyři vítězné etapové závody, tři jednorázové vítězné etapy, mj. na Czech Tour nebo ve Francii a Itálii. Nechybí mu ani domácí mistrovský titul ze silničního závodu.

PhotoCredit: Jan Brychta, Philipp Bachl, Michael Kukrle

 

Philipp Bachl

Michaelu Kukrlemu bylo 17. listopadu třicet let. Při své výšce 185 cm a váze 73 kg je univerzálem, který umí vítězit v jednorázových i etapových závodech. Už jako junior reprezentoval a do užšího reprezentačního výběru patří dodnes. Výsledkově se začal prosazovat stále zřetelněji především po přestupu k trenéru Fialovi do týmu Whirlpool Author (dnešní ELKOV KASPER) v roce 2016.

Výrazný výsledkový skok zaznamenal v sezóně 2018, když vyhrál etapu na Czech Tour (2.1) a následně ke konci sezóny celkově Okolo jižních Čech (2.2). Nejvýraznějším výsledkem následujícího roku pro něj bylo celkové 3. místo na Czech Tour. V roce 2020 pak přidal další výrazný úspěch celkovým prvenstvím na Okolo Mazovska (2.2).

Poté, co v roce 2021 získal mistrovský titul v silničním závodě, vybojoval účast na olympiádě v Japonsku a vyhrál Memorial Henryka Łasaka (1.2), získal pro další rok smlouvu v druhodivizním ruském GAZPROM – RUSVELO. V jeho dresu si vyzkoušel nejvyšší cyklistickou ligu, mj. při UAE Tour. Jenže přišla válka, konec týmu a Michael se vrátil na zbytek sezóny zpátky do Elkov Kasper.

V jeho dresu vyhrál etapu Circuit des Ardennes (2.2), byl nejlepší v konečném pořadí při Tour du Loir et Cher (2.2) nebo zvítězil v etapě i celkově v etapáku Tour du Pays de Montbéliard (2.2). Na prodloužení kontraktu pro další rok se ale s Elkov Kasper nedohodl a podepsal s rakouským kontinentálním FELEBRMAYR – SIMPLON WELS.

V roce 2023 krom jiného vyhrál Memorial Henryka Łasaka i Memoriał Jana Magiery (oba 1.2) a zvítězil v etapě na Giro della Regione Friuli Venezia Giulia (2.2), kde skončil celkově na 5. místě. V letošním roce získal osm pódiových umístění včetně 2. místa na republikovém šampionátu. Jenže rakouský tým pro další rok nesehnal odpovídající sponzorské pokrytí a jezdci dostali možnost hledat si nové smlouvy, což byl impuls k podpisu smlouvy s ATT INVESTMENTS. Jaké jsou jeho očekávání v novém týmu?

 

Jan Brychta

Michaeli, jak se cítíš po tolika letech vrcholové cyklistiky a po tolika výrazných výsledcích včetně mistrovského titulu? Je tam pořád drive?

Patřím už v balíku i v týmu k těm starším. Mám rodinu a děti, takže řeším i trošku jiné věci než ostatní kluci, ale nepřipadám si ani na těch třicet. Naopak. Zdá se mi, že jsem na vrcholu výkonnosti a mám k tomu i docela dost zkušeností. Doufám, že právě tohle dokážu prodat a být platným členem týmu a pomoci mu dosáhnout na cíle, které si před sebe staví.

Tým jako celek má ambice, a ty mají přednost, ale zároveň každý jeho člen má své vlastní ambice. Co ty osobně a pro sebe od angažmá v ATT Investments očekáváš?

V předešlém týmu na mě trenér např. vyloženě tlačil, abych omezil počet tréninkových kilometrů, což mi nesedělo. Takže se hodně těším, že navážu znovu spolupráci s Otou Fialou. Obdobné to je se závody. V rakouském týmu jsem nezávodil tak často, jak bych chtěl a jak by mi to prospívalo. Takže doufám, že v ATT dostanu víc příležitostí a že přitom budu platný prvořadě pro tým.

Co říkáš na sestavu?

Sestava mi přijde vyvážená a hodně silná s řadou silných lídrů, ale i s talentovanými kluky z Česka. A to je myslím dobře, že v ATT dostávají šanci mladí čeští kluci. Můj pocit ze sestavy je tak hodně dobrý.

V jakých typech závodů vidíš své největší šance?

Moje šance a příležitosti by měly být tam, jako tomu bylo vždycky. To znamená v těžkých závodech, při aktivním závodění, dostávat se do úniků, a tímhle způsobem se dopracovat k dobrým výsledkům.

Pokud bys musel vyjmenovat tři konkrétní závody, na nichž bys rád nejvíc uspěl, které by to byly?

Mám-li vyjmenovat tři z těch, které s velkou pravděpodobností pojedeme, pak by to byl mistrák na silnici, ale i v časovce, která mě znovu hodně láká i proto, že se v týmu dostávám ke špičkovému materiálu. Rád bych uspěl i na dalších českých závodech, jako jsou Okolo jižních Čech nebo Brno – Mikulov – Brno, tedy závod ze seriálu V4. A před Czech Tour bych dal přednost závodu Okolo Slovenska, protože by mi měl profilově sedět o dost víc.

Jsi údajně typ, který potřebuje opravdu hodně trénovat. Abychom si lépe představili, co je to v tvém případě hodně: kolik tedy za rok najedeš kilometrů?

To souhlasí. Musím mít najeto hodně kilometrů, abych se dostal na nějakou slušnou výkonnost. Takže v posledních letech jsem v sezóně najezdil mezi 31 až 35 tisíci kilometry. Jezdím třeba dva třídenní bloky intenzit a pak třeba dva týdny vytrvalostní tréninky. To se mi osvědčuje.

 

Michael Kukrle (fb)