ATT Investments je v počtu získaných UCI bodů druhým nejlepším evropským týmem

ATT Investments se po národních šampionátech pomyslně půlících sezónu posunuli v aktuálním UCI žebříčku evropských kontinentálních týmů na druhé místo. Před nimi je pouze rozvojový tým Jumbo-Visma. Na svém kontě mají už osm vítězství v závodech z kalendáře UCI, což je víc než nashromáždili za předešlé tři roky dohromady.

 

V průběhu národních šampionátů České a Slovenské republiky, Maďarska a Estonska přidali jezdci ATT Investments do své sbírky celkem 321 bodů. Nejvíc (150) jich získal Matúš Štoček za vítězství jak v časovce, tak silničním závodě. Druhým nejvyšším počtem 90 bodů přispěl Márton Dina – 4. v časovce a 2. v silničním závodě s hromadným startem v mistrovství Maďarska. Jakub Otruba získal za vítězství v časovce 50 bodů.

 

348584629_695425325928632_622144475784323160_n

foto: Filip Bezděk

 

K dnešní aktualizaci žebříčku UCI tedy zisk českého Conti týmu činí 721 bodů. To jej řadí na 2. místo mezi evropskými týmy, kterých je ve světě u UCI registrováno 175 jako Continental Teams, z toho víc jak polovina se nachází v Evropě.

Existuje tedy pouze jediný celek, který je na tom nyní v Evropě lépe. Záložní tým aktuálně podle rankingu UCI druhého nejlepšího týmu na světě Jumbo-Visma. Před českým týmem má náskok 30 bodů.

Je dobré vědět, že rozvojové týmy provozují snad všechny špičkové týmy. Vždy tomu tak ale nebylo. Jde spíše o trend posledních let.

 

349195143_695425349261963_2230310606292511804_n

foto: Filip Bezděk

 

Jejich organizace není vždy totožná, ale obecně jde o sestavy, kde převažují mladí talentovaní cyklisté, jimž se dostává na Conti úroveň minimálně nadstandardní podpory. Ty nejlepší týmy si vedle příležitostí pro domácí závodníky vybírají to nejlepší minimálně z Evropy.

Ukažme si to na příkladu Jumbo-Visma. Jejich development tým má 15 závodníků ve věku 19 až 22 let. Z toho je 7 domácích, tedy Nizozemců, a zbylí se rekrutují z pěti cyklisticky vyspělých evropských zemí a jeden ze Spojených států.

Šest z nich už má od příštího, resp. roku 2025 podepsanou smlouvu do prvního týmu. Navíc řadu z nich používá nárazově hlavní tým na závody pro ně menšího významu, tzn. především jedničkové, jako je třeba Czech Tour, ale i o úroveň výše, tedy kategorie Pro.

Jedná se tedy o týmy na naprosto jiné úrovni ve srovnání s Conti týmy. O to víc vyniká aktuální postavení ATT Investments.

 

349156361_696931539111344_1169498580898181845_n

foto: Filip Bezděk

 

Body jsou dobré, ale víc jsou vidět vítězství, resp. umístění na pódiu, a tudíž se víc cení. Tři tituly plus jedno druhé místo jsou určitě dalším důvodem k velké spokojenosti týmu ATT Investments.

Velký posun ATT Investments je tedy dobře vidět i na počtu vítězství. Do kontinentální úrovně se poprvé zapsal v roce 2020. V tom roce získal dvě výhry v závodech z kalendáře UCI. Padly na vrub Vojty Řepy, kterého i tyto výsledky katapultovaly do španělského ProTeams Kern Pharma. O rok později se tým sice dočkal pěti pódiových umístění a sedmi 4. míst, ale vítězství žádného. Loni se však urodilo třikrát. Postarali se o to Mika Heming a Tomáš Bárta. A také oni i na základě těchto výsledků odešli po sezóně o úroveň výš, konkrétně do švýcarského Tudor Pro Cycling, resp. španělského Caja Rural.

Letos má ATT Investments v polovině sezóny na kontě už 8 vítězných zářezů! Jsou dílem celého týmu, ale nejvýš na pódiu stáli 3x Márton Dina, 2x Jakub Otruba a Matúš Štoček a 1x Tomáš Jakoubek.

Předpokládejme, že tohle není konečná bilance týmu ATT Investments v letošním roce. Na to, aby přidal další úspěchy, má závodníky, zázemí i program. Má také přiměřené sebevědomí, a pokud pozorujete tým víc zblízka, i týmovou soudržnost.

Od zítřka startuje tým v Polsku na tradiční Solidarnosci, následuje v první dekádě července jedničkový Sibiu Tour a závodní kolotoč se bude dále roztáčet až do října s vrcholy na mistrovství světa, Czech Tour, Okolo Slovenska atd.

 

BringaSport

foto: BringaSport