Osm neuvěřitelných vítězství v řadě během osmi dní vybojovaly Anne Terpstra a Nicole Koller z Ghost Factory Race týmu nejen díky svým schopnostem, ale také díky skvělé výbavě. Magazín mtbs.cz přinesl exkluzivní bikecheck bajku Anne Terpstry, na kterém celý závod Cape Epic 24 odjela. S jejich dovolením článek sdílíme.
Autor: Petr Bureš, Foto Jan Němec
Ghost Lector Anne Terpstry
Formaci Ghostu se v letošním Cape Epicu dařilo. Málokdo má na svém kontě vyhraných osm z osmi etap a to se letos dvojici Anne Terpstra a Nicole Koller podařilo. Nemalou měrou se na tom podílel samozřejmě také zvolený materiál, který si nyní krátce představíme v podání biku Anne Terpstry.
Základem je celoodpružený XC závodní karbonový model Ghost Lector FS World Cup se 120 mm zdvihy na obou kolech, ovšem další dílky specifikace už se od sériovky docela dost liší.
Začneme podvozkem. Ten veze Anne od Rock Shoxu, a jak možná vidíte z přiožených obrázků, jde o poměrně čerstvou novinku v podání bezdrátově ovládaného ekosystému Flight Attendant, který využívá bezdrátové jednotky na vidlici i tlumiči Rock Shox SID, ale pro svůj optimální chod zpracovává data i z wattmetru na klikách a info od AXS řazení.
Pohon je zde osazený Sram XX SL AXS T-Type a jeho součástí jsou zde karbonové kliky osazené 32z. převodníkem s integrovaným Quarq wattmetrem.
Brzdy jsou zde čtyřpístkové Level Ultimate v nejlehčím Ultimate Stealth provedení s odlehčenými dvoudílnými Sram Centerline X kotouči.
Další nepřehlédnutelnou libůstkou, kterou Anne Terpstra vozí již několikátým rokem, jsou karbonové šestipaprskové loukotě od německé značky Bike Ahead Composites, které jsou obuty do Maxxis Aspen plášťů v rozměru 29x2,35" nafoukaných vpředu na 1,1 a vzadu pak na 1,3 baru.
Celkem veze Anne na svém biku čtyři nabíjecí baterie Sram AXS, přičemž ta čtvrtá je umístena na Rock Shox Reverb AXS teleskopické sedlovce. Zajímavostí je také to, že zde Anne dává přednost staršímu typu "pádlových" řadících páček, resp. ovladačů před těmi novými.
Nářadí je na biku poschováváno hned na několika místech. Ve středové ose je opravná sada na defekty, dvojici bombiček nese jeden z košíků na láhev. Další nářadí je v řídítkách a spojka řetězu je schovaná pod oběma gripy.
Celokarbonový integrovaný kokpit má Anne jen 680 mm široký a s 55 mm dlouhým představcem.
Ghost je známý tím, že jeho XC speciály nevynikají super nízkou hmotností, nicméně závodní bike Anne Terpstry váží velice slušných 10,6 kg se vším, co vidíte na fotkách včetně nářadí, bombiček a spol. Sériovka přitom bez doplňků váží jen 10,2 kg.