Úvodní etapa Tour de Hongrie dopadla podle předpokladů hromadnou koncovkou a soubojem špičkových světových sprinterů. Na konci první desítky se prosadil Pavel Kelemen. Hvězdou týmu se ale stal Matúš Štoček. Účast v úniku a největší bodový zisk z pětice uprchlíků mu vynesl dres nejlepšího vrchaře, druhé místo v bodovací soutěži i v průběžné klasifikaci.
ATT Investments před závodem deklarovalo, že za vrchol svého snažení považuje umístění v první desítce celkového pořadí a že tady chtějí být především vidět tím, že budou chodit do úniků a pokusí se o nějaký úspěch v doprovodných soutěžích.
foto: Tour de Hongrie
Že to nebyla jen prázdná fráze potvrdil bezprostředně po startu Matúš Štoček, který naskočil do denního úniku společně se se čtyřmi dalšími cyklisty. Mezi nimi byli dva domácí jezdci Rózsa z Epronexu a Szijártó z maďarské reprezentace, Francouz Planet z Novo Nordisk a Belgičan Vanhoof z týmu Flanders-Baloise.
První dvě prémie, rychlostní i vrchařskou, umístěné v úvodních dvaceti kilometrech, Matúš vyhrál. A v polovině závodu přišly na řadu další tři. Matúš pokračoval i nadále ve své denní sbírce bodů a vteřin tím, že druhou rychlostní prémii také vyhrál a na další vrchařské a poslední rychlostní byl druhý. V tomto ohledu byl z uprchlíků suverénně nejúspěšnější.
foto: Tour de Hongrie
Dál už nebylo o co soutěžit. Konec úniku nastal, když do cíle zbývalo 25 km.
Došlo tedy na předem předpokládaný hromadný závěr. V těsném spurtu byl nejúspěšnější nizozemský špičkový sprintér Dylan Groenewegen z týmu Jayco AlUla. První desítku uzavřel Pavel Kelemen, což je v konkurenci, která se v Maďarsku sešla, velmi dobrý výsledek.
Do žlutého se po etapě oblékl vítěz etapy, ale na 2. místo v průběžném pořadí posunuly bonifikační vteřiny z prémií Matúše Štočka. Druhé místo mu patří i v bodovací soutěži. A ve vrchařské je po etapě číslo jedna!
foto: Tour de Hongrie
"Naším úkolem bylo dostat někoho do úniku, což se podařilo. Šlo o to ujet ještě před prémií a zabojovat o ni. Body na rychlostních prémiích jsou důležité z vícero důvodů. Jednak se počítají do bodovací soutěže, jednak získané bonusové vteřiny do průběžné klasifikace, což mělo následně vliv i na vrchařský dres, a v neposlední řadě průběžné pořadí určuje pořadí mechanických vozů a to může být někdy docela důležité," řekl Matúš Štoček k zisku prémiových bodů. "Za sebe jsem hrozně rád, že se mi na takovém závodě podařilo dostat do úniku a získat vrchařský dres, takže za mě i tým velká spokojenost!"