Lapierre Xelius DRS zkombinoval to nejlepší z aero modelu Aircode DRS a vrchařského modelu Xelius SL. Je navržen pro jezdce, kteří hledají dokonalý balanc mezi rychlostí, aerodynamikou, lehkostí v kopcích, stabilitou a komfortem. V rámci vývoje prošel model Xelius výraznými inovacemi, které z něj dělají výjimečný kousek v rodině Lapierre. Co všechno přináší nový Xelius DRS a v čem je lepší než jeho předchůdce?
PhotoCredit: Lapierre
Nový design a aerodynamika
Nový Xelius DRS se výrazně liší od svých předchůdců. Nabízí řadu vylepšení zaměřených zejména na aerodynamiku a stabilitu při vyšších rychlostech. S využitím zkušeností získaných při vývoji modelů Xelius SL a Aircode DRS se v Lapierru rozhodli zkombinovat to nejlepší z obou světů. Výsledkem je nový rám s agresivnější geometrií, který nejenže šetří energii, ale také zlepšuje aerodynamiku až o 15 % oproti starším modelům.
Aerodynamická výhoda nového Xelius DRS spočívá v úspoře téměř 14 wattů při jízdě rychlostí 50 km/h. Při jízdě rychlostí 35 km/h je pak úspora 5 wattů, což znamená, že jezdec dokáže ušetřit až 10 vteřin každých 10 kilometrů. Tyto hodnoty nejsou náhodné, naměřili je inženýři Lapierre během intenzivního testování v aerotunelu. Kromě lepší aerodynamiky je rám tužší a odolnější, což zvyšuje jeho stabilitu a zlepšuje kontrolu nad kolem i při silnějším větru nebo při rychlé jízdě ve sjezdech.
Geometrie a konstrukce
V Lapierru se u nového Xeliuse zaměřili na to, aby zachovali vrchařské DNA, aniž by ohrozili výkon. Xelius DRS si v podstatě zachoval geometrii Xeliusu SL, změna nastala jen ve vyšším úhlu sedlové trubky, což umožňuje jezdci efektivněji přenášet energii do pedálů. Nový Xelius DRS dále dostal D-sedlovku, která napomáhá aerodynamice, stejně jako nový, ostřeji střižený rám. Výsledkem je model, který je nejen rychlý, ale také komfortní na delší trasy, což ocení každý, kdo tráví hodiny v sedle.
Rám je vyrobený z lehkého karbonu s velkou pevností. Snížená hmotnost zlepšuje akceleraci, což ocení zejména profesionální cyklisté při sprintech a stoupáních. Průchodnost rámu Xelius DRS dovoluje až 32mm pláště.
Modelové řady Xelius DRS
Lapierre nabízí nový Xelius DRS v různých modelových řadách, které uspokojí potřeby širokého spektra cyklistů – od profesionálů až po ambiciózní amatéry. Nejnověji přibyla také velikost XXL pro jezdce nad 195 cm.
- Nejvyšší modely Xelius DRS 10.0 a 9.0 mají hmotnost kolem 7 kg. Tyto verze jsou vybaveny nejlepší sadou Shimano Dura Ace Di2, karbonovými koly DT Swiss ERC, které zajišťují plynulou a rychlou jízdu i v extrémních podmínkách. Tento model je určen pro cyklisty, kteří hledají maximální výkon a jsou připraveni investovat do toho nejlepšího.
- Střední modely zastupuje Xelius DRS 8.0 na sadě Shimano Ultegra Di2 nebo SRAM Force AXS o celkové hmotnosti 7,5 kg s 45mm karbonovými koly a jednodílným karbonovým kokpitem. Pokud nepotřebujete karbonová kola a jednodílný kokpit vystačíte si s verzí DRS 7.0. Je také na Ultegře Di2 a váží celkem 8,2 kg.
- Nejdostupnější modely Xelius DRS 6.0 nabízejí kvalitní karbonový rám a vylepšenou aerodynamiku, což z nich činí ideální volbu pro náročné amatéry. Osazeny jsou rovněž elektronickou sadou Shimano 105 Di2 nebo SRAM Rival AXS. Hmotnost těchto modelů se pohybuje kolem 8 kg a cyklisté mohou počítat s vysokým komfortem a výkonem i na delších trasách.
Výhodný pro každého cyklistu
Xelius DRS je silnička, která nabízí kombinaci technologie, designu a výkonu, což z ní dělá jedinečný kousek pro každého, kdo to s cyklistikou myslí vážně. S novým modelem se Lapierre podařilo posunout hranice toho, čeho lze v silniční cyklistice dosáhnout. Díky své všestrannosti a preciznímu designu je Xelius DRS nejen efektivním závodním nástrojem, ale také komfortním kolem na tréninky i delší vyjížďky.