Marceli Bogusławski v prologu Istrian Spring Tour zajistil druhé sezónní vítězství pro ATT Investments

Marceli Bogusławski proletěl na letišti ve Vrsaru krátký prolog rychlostí 55,4 km/h. Nenašel se nikdo, kdo by byl schopen jeho čas zopakovat. Po vítězství Marcina Budzińského při GP Rhodes je to už druhé sezónní vítězství pro ATT Investments. Další bod do prozatímní sbírky 84 UCI bodů.
Photo Credit: Istrian Spring Trophies, ATT Investments

 

 

483839376_1117764703485979_5780107382838106136_n (1)

Ve druhé polovině týdne odstartovaly dva velmi podobné etapáky, určené především kontinentálním týmům. V relativně početném zastoupení se na nich představili čeští jezdci, resp. české týmy.

Istrian Spring Tour začal 1,4 km dlouhým prologem na letišti ve Vrsaru. Rovně k první otočce do protisměru, souběžně zpět k druhé a pak do cíle.
Marceli Bogusławski (ATT Investments) zaznamenal čas 1:31 min., o vteřinu horší měli dva soupeři a pak to šlo po vteřinách dále. S výjimkou pěti jezdců ze 167členného startovního pole se všichni ostatní vešli do 15 vteřin.

Marceli Bogusławski k závodu řekl: "Závod jsme otevřeli 1,5 km prologem. Kurz nebyl příliš komplikovaný, protože jsme jeli na letišti a měli jen dvě zatáčky. Moje strategie pro prolog byla začít v klidu a v polovině zrychlit. Jak se ukázalo, tato taktika byla nejlepší a podařilo se mi vyhrát. Rád bych poděkoval sportovnímu řediteli a celému personálu za podporu. Jsem velmi motivovaný do nadcházejících etap. Máme opravdu silný tým připravený bojovat o další vítězství."

 

483527756_1117764953485954_7949235318115795107_n

I v této disciplíně se projevila síla development týmů. V součtu tří nejlepších se ujal vedení v týmové soutěži Visma | Lease a Bike Development před Red Bull – BORA – hansgrohe Rookies a UAE Team Emirates Gen Z. ATT Investments patří 5. příčka, Elkov-Kasper 16. z celkového počtu 29 týmů.

V 5,1 km dlouhém prologu Tour of Rhodes se jelo podél pobřeží na souběžné komunikaci s jednou otočku do protisměru, celkové převýšení 26 metrů.

Nejlepší výkon předvedl sprinterský specialista XDS Astana Gleb Syritsa (24 let, 190 cm, 85 kg), na kterého ale po dvou letech v prvním týmu nezbylo místo, takže ho přeřadili mezi vesměs mladíky do týmu rozvojového.

Z českých týmů startoval jen ATT Investments. Nejlepším byl na 14. místě Alan Banaszek, kterému se v tomto případě hodila i zimní dráhařská průprava, která předcházela té jarní, silniční.

Trio s nejlepším časem Alan Banaszek – Barnabás Peák – Michael Kukrle, který byl na 32. místě (+0:16) nejlepším z českých jezdců, dalo dohromady v součtu 8. místo z 26 týmů na startu.