Kód: LSJTA400 LSJTA350 LSJTA370 LSJTA430 LSJTA460 Zvolte variantu | Značka: Lapierre

LAPIERRE Spicy CF 8.9 Vapor Green

Neohodnoceno
164 990 Kč
V případě zájmu o toto zboží kontaktujte svého prodejce V případě zájmu o toto zboží kontaktujte svého prodejce V případě zájmu o toto zboží kontaktujte svého prodejce V případě zájmu o toto zboží kontaktujte svého prodejce V případě zájmu o toto zboží kontaktujte svého prodejce Zvolte variantu
Varianta:
LAPIERRE Spicy CF je enduro kolo, které díky nastavitelné kinematice High Pivot a Low Pivot a volbě 29'' nebo Mullet kol nabízí maximální výkon jak na závodech, tak v bike parku.
Kategorie: MTB Celoodpružená Enduro 29
Barva: Zelená
Materiál: Karbon
Počet rychlostí: 1x12
Rok: 2025
Osa středová: Shimano BSA MT810, BSA 73
Nosnost (včetně kola): 120kg
Velikost kol: 29''
Pedály: VP VPE-527
Gripy: Lapierre Grips
Řídítka: Lapierre Thirty Five Alloy 6061 DB 800mm
Představec: Lapierre Thirty Five Alloy 0° 35mm
Sedlo: WTB Volt 142mm
Pláště: Schwalbe Magic Mary Evo / Schwalbe Big Betty
Zapletená kola: DT Swiss EX1700 Spline
Brzdové páky: Shimano Deore XT M8100, hliník
Brzdy: Shimano Deore XT, hliník, 203mm
Řetěz: Shimano M6100
Kazeta: Shimano XT M8100, 10-51 teeth
Řazení: Shimano Deore XT 12s, rapidfire
Přehazovačka: Shimano Deore XT 12s Shadow +, 12-speed
Hlavové složení: Acros Integrated ZS56/ZS56 Block lock
Zdvih zadní: 180 mm
Tlumič: FOX Float X2 Factory, vzduch
Zdvih přední: 180 mm
Vidlice: FOX 38 Float Factory, vzduch, Travel: 180mm, aluminum shaft 1 1/8" - 1 1/2" tapered, 15 x 110mm pevná osa Boost

Nová Spicy CF lze shrnout následovně:
• 1 rám - 2 použití: Enduro závody nebo Bike Park
• 2 kinematiky: High Pivot (HP) nebo Low Pivot (LP)
• 4 konfigurace: HP nebo LP, 29’’ nebo Mullet

 

PROČ DVĚ RŮZNÉ POLOHY ZADNÍ STAVBY?
Poloha upevnění zadní stavby ovlivňuje kinematiku a trajektorii zadního kola při kompresi. Při stejném nárazu se zadní kolo v poloze High Pivot pohybuje dozadu, takže do překážky 'narazí' méně. Pomocná řetězová kladka je pak nutná k omezení zpětného rázu do pedálů – tzv. kickback.
V poloze Low Pivot se zadní trojúhelníková část pohybuje méně dozadu. Umožňuje jezdci vrátit se k obvyklejší konfiguraci, bez kladky a s větší účinností šlapání.

NÁSLEDOVÁNÍ EVOLUCE
Enduro závody jsou čím dál náročnější a Lapierre enduro jezdci z týmu Lapierre Zipp Collective pomáhali s vývojem nového rámu. Enduro etapy se skládají z náročných sjezdových části a také z částí se zaměřením na šlapání, ale očekávání jezdců jsou stejná: být v souladu se svým kolem 1:1 ve všech situacích, podávat dobré výkony a užívat si jízdu.

POLOHA HIGH PIVOT
Zlepšená stabilita. Odpružení orientované na sjezd. Optimalizováno pro Enduro závody s větším podílem sjezdových částí

VLIV NA ODPRUŽENÍ
VYSOKÁ HODNOTA ANTISQUAT - Minimalizuje pokles odpružení při zrychlení
VYSOKÁ HODNOTA ANTIRISE - Poskytuje větší stabilitu při brzdění

POLOHA LOW PIVOT
Zlepšená dynamika. Univerzální odpružení. Optimalizováno pro Enduro závody s větším podílem šlapání

VLIV NA ODPRUŽENÍ
NÍZKÁ HODNOTA ANTISQUATU - Větší efektivita šlapání
NÍZKÁ HODNOTA ANTIRISE - Odpružení, které volně funguje při brzdění a je pohodlnější při brzdění

 

GEOMETRIE
Geometrie nového Spicy CF se oproti předchozí generaci výrazně vyvinula, zejména ve čtyřech klíčových oblastech:

ÚHEL SEDLOVÉ TRUBKY – Stejně jako u všech posledních modelů byl úhel sedla narovnán na 78°, což přináší těžiště jezdce dopředu a zlepšuje polohu pro šlapání do kopce.

REACH – Obvyklým důsledkem strmějšího úhlu sedla je kratší horní trubka, která je částečně kompenzována delším dosahem, aby se udržela hmotnost na přední části kola a zachovalo se dobré rozložení hmotnosti. To je také výhodné pro stabilitu a snadnost použití při vysokých rychlostech.

ÚHEL HLAVOVÉ TRUBKY – Úhel hlavové trubky sleduje vývoj zdvihu předního kola (+10 mm) s otevřenějším úhlem, který se přizpůsobuje 180 mm vidlice. Tento požadavek přišel také od jezdců týmu Lapierre Zipp Collective, kteří hledali větší stabilitu a přesnost pro rychlé zatáčky a sjezdy.

VÝŠKA BB (STŘEDU) – cílem bylo najít správnou rovnováhu mezi co nejnižší světlou výškou pro čistý výkon a potřebou enduro horského kola vyhnout se kontaktu se zemí při každém restartu, v závislosti na drsnosti terénu. Nakonec je jen 3 mm vyšší, ale kompenzuje extra zdvih.

Pocit lehkosti není jen otázkou hmotnosti, ale je z velké části diktován uspořádáním karbonových vláken a konceptem Gravity Logic Project. Tlumič je nyní umístěný ještě níže a uprostřed kola, zvyšuje pocit neutrality a rovnováhy, zejména při skocích. Integrovaná schránka na nářadí (s ochranným kitem) ve spodní části dolní rámové trubky posiluje GLP koncept s nízkým těžištěm.

 

Skákejte vysoko a buďte volní
Od roku 2007, kdy byl uveden první model Spicy, je cílem společnosti Lapierre vytvořit kolo určené pro enduro a závody. Horské kolo, které je rychlé, živé, přesné a rezolutní při sjezdech, ale zároveň je ve shodě s filozofií společnosti Lapierre: Jezdit dobře, aby bylo možné dosáhnout dalšího sjezdu co nejrychleji a nejsnadněji.

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Pouze registrovaní uživatelé mohou vkládat příspěvky. Prosím přihlaste se nebo se registrujte.

Nevyplňujte toto pole:

 

 ciste lapierre logo modre (1)

 

Již přes 70 let kombinuje značka Lapierre technologické inovace, design, smysl pro detail a zkušenosti, aby nabídla ta nejlepší jízdní kola. Její tým složený z vývojových inženýrů, jezdců a milovníků kol se věnuje výzkumu a inovacím zejména proto, aby se snoubila teorie s praxí. Kooperace vývojářů spolu s jezdci funguje na 100 %. Téměř všichni zaměstnanci Lapierre jezdí na kole a podílí se tak na ověřování výzkumu a zpětné vazbě do dalšího vývoje a výroby.

Výstupní kontrola kvality je v Lapierre důležitá. Všechna jejich kola jsou montována ve Francii a každý zaměstnanec je registrován v „Bike Pass“, který umožňuje sledovat kvalitu v každé fázi procesu montáže. Díky tomu je možné dohledat, kdo kolo složil a projít tak celý proces výroby.